عوامل موثر بر کارایی تجهیزات شبکه

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1513 بار 11 شهریور 1398
بنابر اعلام مسترشبکه، سنجش یک محصول در دید کاربران متفاوت هست؛ اما کیفیت و گارانتی المان هایی هستند که برای بیشتر کاربران در خرید تجهیزات شبکه بسیار پراهمیت هست. خرید مناسب برای هر کاربر و یا مصرف کننده باعث رضایت مندی در خرید می شود.

گاهی ممکن است این رضایتمندی با مقایسه به دست بیاید و این مقایسه زمانی نتیجه بخش است که محصول مورد استفاده، کارایی در حد مطلوبی را تا به امروز در بازار ارائه داده باشد. برای نمونه، هنگام خرید یک سوئیچ شبکه اولین محصول پیشنهادی که به گوش همه آشنا است خرید یکی از مدل های سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ هست؛ زیرا کیفیت این محصول نسبت به سایرین بر همگان اثبات شده است.

در این متن به ارائه ی تاثیر کیفیت تجهیزات شبکه بر کارایی استفاده از آن ها در شبکه های کامپیوتری و عواملی که در انتخاب یک شرکت معتبر تاثیرگذار است، می پردازیم که شامل:

۱.سهولت خرید و در دسترس بودن

اکثر تجهیزات شبکه در ایران تولید نمی شوند و از طرفی دیگر به دلیل وجود تحریم ها، برندهای مطرح جهان در ایران هیچ گونه نمایندگی ندارند. این عوامل سبب سرگردانی مصرف کنندگان در انتخاب این گونه تجهیزات شده است. به همین دلیل سهولت خرید و دسترسی سریع و آسان در هنگام خرید این گونه تجهیزات به عنوان یکی از فاکتورهای ارزشمند به حساب می آید. از طرفی برای کارایی بهتر تجهیزات شبکه به مرجعی قابل اطمینان و همیشه در دسترس نیازمندیم که به راحتی تجهیزاتمان را خریداری کنیم. این ویژگی جهت جلوگیری از اتلاف وقت و کارایی بهتر در تجهیزات شبکه فاکتور مهمی است.

۲. اطمینان از اورجینال بودن دستگاه

متاسفانه امروزه در بازار تجهیزات شبکه شاهد فروش مدل های غیر اورجینال زیادی هستیم که توسط شرکت ها ارائه می شوند، به طورمعمول این تجهیزات حتی بدون گارانتی معتبر به فروش می رسند.

احتمال اینکه کالای غیر اورجینال از کیفیت پایینی برخوردار باشد، زیاد است. کیفیت تجهیزات شبکه تنها توسط افراد متخصص در این زمینه قابل بررسی هست به همین دلیل توصیه می شود کالای مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر خریداری کرده تا در رابطه با کیفیت و گارانتی آن اطمینان داشته باشید به طوری که علاوه بر مشاوره جهت خرید، بتوانند گارانتی معتبری نیز برای این تجهیزات ارائه نمایند.

۳. مشاوره با کارشناس

یکی از فاکتورهای مهم در خرید تجهیزات شبکه مشاوره با کارشناسان متخصص در این زمینه هست؛ اما متاسفانه اکثر افراد و یا حتی شرکت هایی که در زمینه فروش تجهیزات شبکه فعالیت دارند از دانش و تجربه کافی جهت مشاوره برخوردار نبوده و سبب می شوند تا خریدار هنگام انتخاب دستگاه دچار سردرگمی و یا حتی اشتباه شود.

هنگام خرید از یک شرکت مطمئن می توان از تجربه و دانش کارشناسان موجود در آن شرکت بهره برد و با دید باز و قیمت مقرون به صرفه اقدام به خرید کرد.

۴. کیفیت اصلی

هنگام خرید تجهیزات شبکه اورجینال و با کیفیت، تاثیر آن را روی کیفیت شبکه و همچنین مدت زمان استفاده از آن خواهید دید. در صورت استفاده از دستگاه های غیراورجینال یا ضعیف در بازار، در آینده نه چندان دور با خرابی آن ها و ضرر و زیان مالی روبرو خواهید شد. اگر چه تجهیزات با کیفیت پایین در کوتاه مدت می تواند نیاز شما را برطرف کند ولی از قدرت و کیفیت کافی برخوردار نبوده و ممکن است سبب ایجاد اختلال در عملکرد شبکه شود که این عامل می توانند ضرر مالی بسیاری را بر پیکره یک کسب و کار ایجاد کند.

۴. خدمات پس از فروش

امروزه خدمات پس از فروش برای تجهیزات شبکه به امری ضروری تبدیل شده است. شاید یکی از مهم ترین دلایل آن قیمت بالای این تجهیزات هست. از طرفی هنگامی که یک شرکت کالای خود را با گارانتی به فروش می رساند در واقع این اطمینان را به مشتری خود می دهد که کالای خریداری شده از کیفیت مناسبی برخوردار است و در صورت وجود هر گونه ایراد کالا به شرکت بازگشته، تعمیر و یا کالای جدید دیگری به خریدار بازگردانده می شود؛ اما نکته قابل توجه این است که برخی شرکت ها با عنوان گارانتی اصالت کالا، تجهیزات خود را به فروش رسانده اما پس ازآن هیچ گونه مسئولیتی را در قبال اختلال و یا خرابی که پیش آمده، نمی پذیرند.

فروشگاه اینترنتی مستر شبکه به عنوان واردکننده رسمی تجهیزات شبکه در ایران کلیه تجهیزات خود را با گارانتی اصالت کالا به فروش می رساند. گارانتی مستر شبکه به عنوان معتبرترین گارانتی در زمینه فروش تجهیزات شبکه هست. برای مشاهده ی محصولات شبکه نظیر خرید سوئیچ سیسکو، روتر سیسکو ، قیمت سرورg9 و دیگر محصولات شبکه به وب سایت مسترشبکه مراجعه کنید و می توانید مشخصات، قیمت و ویژگی های محصول را به صورت کامل بررسی کنید.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید