آشنایی با فناوری اپسترا AOS 2.0

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 7391 بار 02 فروردين 777
یک سال قبل از این‌که سیسکو از راه‌کار جدیدش صحبت کند، یک استارت‌آپ به‌نام "اپسترا" راه‌کار مبتنی بر هدف را ارائه کرده بود. این سیستم در واقع برای سیستم‌های چند فروشنده طراحی شده بود در حالی‌که از سیسکو، آریستا، جونیپر، اچ‌پی و وایت‌باکس پشتیبانی می‌کرد.
این استارت‌آپ، در هفته جاری خبر از انتشار نرم‌افزار خود به‌نام AOS 2.0 داد. این نرم‌افزار شکاف موجود بین لایه فیزیکی زیرین و لایه مجازی بالای آن در شبکه‌هایی مانند VXLAN را برطرف می‌کند. بسیاری از متخصصان شبکه علاقه زیادی به‌استفاده از مجازی‌سازی شبکه دارند، اما نبود یک تصویر مشخص بین لایه زیرین و بالایی مانع از جذب آن‌ها می‌شود. اگر مدیران شبکه رابطه بین این دو را به‌خوبی درک نکنند آن‌گاه با دو شبکه مجزا یعنی شبکه فیزیکی و شبکه مجازی لایه بالا روبرو خواهند بود.
علاوه بر این، برطرف کردن مشکلات موجود در این حالت فوق‌العاده سخت می‌شود زیرا شبکه مجازی یک نقطه کور بسیار بزرگ است. تمام مشکلاتی که در لایه بالایی رخ می‌دهد از چشم مهندسانی که روی شبکه فیزیکی کار می‌کنند دور خواهد ماند. این مسئله موجب بروز مشکلات امنیتی می‌شود زیرا بدافزار یا ترافیک‌های مشکوک و خراب‌کار می‌توانند به‌سرعت پخش شوند بدون آن‌که ابزارهای امنیتی متصل به شبکه فیزیکی قادر به‌شناسایی آن‌ها باشند. 
کنار هم قرار دادن این دو محیط با استفاده از مدل‌های مدیریتی قدیمی مانند CLI مانند تلاش برای محاسبه الگوریتم‌های خودروهای خودران به‌صورت دستی است. افرادی که با این شبکه‌ها سروکار دارند قادر به‌تطابق سرعت خود برای پردازش و آنالیز حجم انبوه اطلاعات نیستند. در این حالت، این وظیفه به سیستم‌های یادگیری ماشین محول می‌شود.
نرم‌افزار اپسترا AOS 2.0 مدیریت شبکه‌های فیزیکی و مجازی را تسهیل می‌کند
عملیات اجرایی مبتنی بر هدف در اپسترا موجب خلاصی از مدل حلقه بسته می‌شود یعنی جایی که هدف به‌طور پیوسته تأیید می‌شود. لایه‌های مجازی بالایی، بخش‌های VXLAN را معرفی می‌کنند که در تلاقی با VLANها در ماشین‌های مجازی در دیتاسنترها استفاده می‌شوند. وقتی این منابع شروع به‌حرکت می‌کنند و به‌صورت خودکار به‌سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند، حفظ سیاست‌های مشخص کار سختی است.
علاوه بر این، AOS اپسترا قادر به ترمیم خودش است و می‌تواند امنیت را حفظ کند. عبارت "امنیت مبتنی بر هدف" باعث فهم بهتر، ساخت و حقظ سیاست‌ها در یک محیط فوق‌العاده پویا است.
نسخه جدیدی که اپسترا منتشر می‌کند چرخه کامل مبتنی بر VXLAN و وظایف لایه دوم شبکه  را خودکار می‌کند. این قضیه در خصوص رک‌هم صدق می‌کند یعنی جایی که بار ترافیکی در شبکه‌ها، دیتاسنترها را تحت‌تأثیر قرار داده است. همین امر موجب شده تا نیاز به‌مهاجرت از لایه دوم به لایه سوم شبکه که از پویایی خوبی برخوردار است احساس شود.
انجام این کار با متدهای پیشین نیاز به تست‌های بسیار سنگین و سخت دارد و این احتمال هم وجود دارد که اصلاحات و تغییراتی صورت گیرد. اما حلقه بسته اپسترا موجب افزایش شتاب و چابکی می‌شود به‌طوری که نیازی به انجام اصلاحات در لایه اپلیکیشن نخواهد بود.
در دنیایی که دگرگونی دیجیتالی با سرعت زیادی صورت می‌گیرد، تیم‌های زیرساخت از جمله تیم‌های اجرایی شبکه باید راهی برای پاسخ‌گویی سریع‌تر به کسب‌وکارها پیدا کنند. شبکه‌های مبتنی بر هدف باعث کاهش زمان تأخیر ناشی از خطاهای انسانی می‌شوند و از طرف دیگر هزینه‌های اجرایی را پایین می‌آورند. شتاب و چابکی شبکه هم بیشتر می‌شود.
کسب‌وکارهای دیجیتالی باید با سرعت بیشتری حرکت کنند. نرم‌افزار AOS 2.0 اپسترا این شتاب را در لایه فیزیکی ارائه می‌دهد در نتیجه با استفاده از آن، به‌جای دو شبکه مجزا با یک شبکه روبرو خواهیم بود.
منبع: نتورک ورلد
 
 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید