چگونگی اتصال USB به اینترنت

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 7062 بار 16 اسفند 1396

وقتی اکثر کارهای کامپیوتری ما به استفاده از اینترنت نیاز پیدا کرده است، چرا باید دستگاه‎های USB را از این امر مستثنی کرد؟ بیشتر ما وقتی صحبت از USB به میان می‎آید یاد وسایلی مثل فلش درایو، ماوس، کیبورد، گیم پد و نظاير آن می‎افتیم. پشتیبانی از این دستگاه‎های سنتی توسط مرورگر از طریق APIهای گوناگون امکان پذیر است. اما رابط USB از طیف گسترده‎ای از دستگاه‎های مختلف اعم از شاخه‎های صنعتی، علمی‎ و آموزشی پشتیبانی می‎کند که اغلب ما از آن بی اطلاع هستیم.امکان اتصال مستقیم دستگاه‎های USB به اپلیکیشن‎های وب گام اصلی به سوی ساده کردن و انجام سریع‎تر کارها است، و WebUSB می‎تواند نقشی تعیین کننده در این زمینه داشته باشد. این شامل ویژگی‎هایی است که توضیح می‎دهد چگونه می‎توان از طریق صفحات وب به دستگاه‎های USB دسترسی داشت. پشتیبانی از WebUSB در مرورگرها از طریق WebUSB API فراهم می‎شود. نسخه 61 کروم شامل یکی از همین قابلیت‎های مهم توسعه‎ای است.

با  WebUSB API فرآیند دسترسی به یک دستگاه ذخیره سازی USB یا سایر دستگاه‎های جانبی از طریق یک اپلیکیشن وب به همان سادگی اتصال آن به کامپیوتر و چند کلیک انجام می‎شود. این سیستم قادر خواهد بود به طور خودکار تشخیص دهد که کدام وبسایت اجازه دسترسی به این دستگاه را دارد. به محض اين كه شما از این وبسایت بازدید می‎کنید، می‎توانید این دستگاه‎ها را از فهرست موجود انتخاب کنید.

گوگل می‎گوید برقراری این ارتباط بدون در نظر گرفتن مصالح امنیتی انجام می‎شود. از آنجا که WebUSB راهی برای مجموعه‎ای جدید از خطرات مربوط به ایمنی و حریم خصوصی را باز می‎کند، اقدامات مربوطه برای جلوگیری از حملات دستگاه‎های USB در معرض خطر انجام گرفته است.

WebUSB API همچنین مشکلی را که به واسطه دستگاه‎های USB ساخته شده توسط تولیدکنندگان غیر استاندارد به وجود می‎آید را نیز برطرف کرده است. این API نیاز به ساخت درایور و SDK برای فعال کردن پشتیبانی از این نوع از سخت افزار را برطرف کرده است و به تولیدکنندگان امکان می‎دهد تا SDKهای چند پلتفرمی‎ جاوا اسکریپت مورد نیاز توسعه دهندگان را توليد کنند.

تنوع کاربرد WebUSB API بیشتر از آن چیزی است که می‎توان تصور کرد. کاربرد آنها خیلی بیشتر از امکان دسترسی یک وبسایت به قلم شما از طریق مرورگر است. برای نمونه، WebUSB می‎تواند برای دانش آموزانی که از بوردهای توسعه (مثل Arduino) استفاده می‎کنند به عنوان یک رسانه برای اتصال مستقیم به ابزار توسعه آنلاین عمل کند.

WebUSB API همچنین به تولیدکنندگان سخت افزار امکان می‎دهد تا مستقیما از طریق سایت پشتیبانی خود به‎روزرسانی نرم افزاری و تشخیص عیوب دستگاه‎های USB متصل شده را انجام دهند. مثال دیگری که می‎توان در این مورد زد وبسایت‎هایی است که از قابلیت طراحی چاپ سه بعدی برخوردار هستند، جالب نمی‎شد اگر این سایت می‎توانست به چاپگر سه بعدی شما فرمان دهد تا طرح‎های سه بعدی مورد نظر شما را چاپ کند؟

WebUSB هنوز در حال تکامل است و در آینده‎ای نه چندان دور ما شاهد وبسایت‎هایی خواهیم بود که با دستگاه‎های USB شما یکپارچه شده‎اند.

منبع: شبکه

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید