تفاوت بین لینک دائم و کانال چیست؟

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 7885 بار 27 دی 1396
لینک دائم، پیونده دائم یا Permanent Link ، کابلی است که در ساختار درونی ساختمان (دیواره ها، سقف و کف) یا از طریق داکت‌های روکار کشیده شده است. لینک دائم عموما شامل پچ پنل توزیع کننده، کابل افقی و پریز محوطه کار/ نقطه تجمیع است ولی شامل پچ کورد یا هر لینک دیگری بین نقطه تجمیع و پریز محوطه کار نیست.


کانال در بردارنده تمامی عناصر سیستم کابل کشی از جمله پچ کوردها، نقاط تجمیع و پچ پنل های اتصال متقاطع است.


لینک دائم این مزیت را دارد که در هر زمانی در آینده انجام مجدد تست به سادگی امکان پذیر است چرا که از زمانی که این زیرساخت کابل کشی نصب می شود دیگر هیچ عنصری در آن تغییر نمی کند و این بدین معناست که بین عملکرد کابل کشی، در هر زمان دلخواه با عملکرد زمان نصب اولیه مقایسه مستقیم به راحتی صورت می گیرد. از طرف دیگر، هر باری که یک پچ کورد یا لینک نقطه تجمیع تغییر می کند، به دنبال آن پیکربندی و عملکرد کانال تغییر می کند و نباید نتایج دو تست مختلف با پیکربندی های مختلف را با هم مقایسه کرد.

اگر در یک کانال مشخصی در هنگام انتقال داده ها مشکلی به وجود بیاید، ابتدا بایدلینک دائم تست شود. با این کار اگر در کابل کشی ثابت (fixed) ما مشکلی وجود داشته باشد، مشخص می شود. در ادامه باید کانال مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر اتفاقی برای پچ کوردها و یا دیگر عناصر کابل کشی افتاده باشد، مشخص شود.
 
این نکته را به یاد داشته باشید که پچ کوردها جزء جدایی ناپذیر ساختار کابل کشی هستند و تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد کانال ها دارند. هر چقدر کیفیت پچ کوردهای مورد استفاده بالاتر باشد، عملیات انتقال داده هم با کیفیت بالاتر و بهتری اتفاق می افتد.

 
منبع: لاوان ارتباط

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید