آشنایی با انواع رک دیواری

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 7163 بار 01 آبان 1396
رک‌های دیواری معمولاً برای راه‌اندازی شبکه کسب‌وکارهای کوچک استفاده میشه تا با قرار دادن یک سوییچ و یک روتر بدون نیاز به سرور و یو پی اس شبکشون به‌طور کامل راه اندازی میشه اما گاها سازمان‌های خیلی بزرگ مانند بیمارستان‌ها اداره‌های دولتی برای جداسازی شبکه هر طبقه و بخش هم از رک دیواری استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های رک‌های دیواری

رک‌های دیواری به خاطر ابعاد کوچکی که دارند فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و متونید تجهیزات شبکه خودتون رو دور از دسترس دیگران با نصب در بالاترین نقطه دیوار قرار دهید. و به‌طورکلی اشغال فضای کم ، نصب سریع و خیلی آسان و حمل‌ونقل ساده و سبک از ویژگی‌های مهم رک‌های دیواری تلقی می‌شود.

ابعاد رک‌های دیواری

رک‌های دیواری معمولاً از در ابعاد 4 تا 16 یونیت (هر یونیت حدود 4.5 سانتی‌متر) هستند. که یونیت‌های 4 ، 6 ، 7 ، 9 انواع متداول رک‌های دیواری هستند و رک‌های دیواری 12 یونیت به بالا مصارف خاصی مانند قرارگیری تجهیزات فیبر و مخابراتی دارند.

عمق رک دیواری

رک‌های دیواری بیشتر در عمق‌های 35 ، 45 ، 60 سانتی‌متر عرضه می‌شوند و دهانه رک و عرض رک‌ها سایزی حدود 60 سانتی‌متر داره

نوع استفاده

از رک های دیواری 4 و 6 یونیت بیشتر برای قرار دادن ذخیره کننده های دوربین مداربسته و یک روتر معمولی با وای فای استفاده می‌شود و رک‌های 7 و 9 یونیت برای قرار دادن تجهیزات حرفه‌ای‌تر شبکه مانند سوییچ‌های رکمونت هم استفاده می‌شوند.

جنس رک‌های دیواری

رک‌های دیواری عمدتاً از فلز و ستون های محکم فولادی تهیه می‌شوند و جنس درب جلویی از شیشه سکویت هست تا از بیرون داخل رک قابل‌مشاهده باشد.

رک‌های دیواری امکان نصب 1 یا دو عدد فن برای خنک‌سازی فضای داخل رک رادارند و امکان نصب یک پاور ماژول (چندراهی برق ) 3 یا هشت پورت داخل رک هست.

منبع: https://www.hezarsoo.com

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید