دیجیتالی سازی و آینده کسب و کار در صنعت اینترنت اشیا

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1878 بار 09 مرداد 1397
دیجیتالی سازی اینترنت اشیا می تواند با تغییر شعار "هر شرکت یک شرکت فن آوری است" به "هر کسب و کار یک کسب و کار دیجیتال است" آغاز شود.
به عقیده ی کارشناسان این عرصه در حال حاضر هر صنعتی یک اینترنت اشیا است. تکنولوژی ای که یک سازمان را اداره می کند، به همان اندازه که به عنوان یک محصول یا خدماتی که سرمایه گذاری را فراهم می کند، برای دستیابی به موفقیت ضروری است.
هر بخش – ازامور مالی تا کشاورزی، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی امور دولتی و حتی رسانه ها تحت الشعاع این امر قرار دارند.
اکنون فناوری کسب و کار باید بین افراد با دستگاه های پخش کننده ، داده ها و سیستم هایی که دنیای دیجیتال شده ما را از طریق اینترنت پر می کند، ارتباط برقرار کند.
اینترنت صنعتی اشیا، نوع زیرساختی است که کسب و کار را قادر می سازد تا این تکامل را مورد توجه قرار دهد. اما واقعا یک نگرانی جداگانه است. این بخشی از همان جنبش است که تجارت مدرن را به شکل دیجیتالی در آینده  تبدیل می کند.
دگرگونی های دیجیتالی چیست
"دیجیتالیزاسیون توسط Gartner  به عنوان فن آوری های دیجیتالی برای تغییر مدل های کسب و کار و ارائه فرصت های جدید برای تولید درآمد و ارزش تعریف شده است. این  مساله یک فرایند تکاملی است که طی مدتی کوتاه به خوبی در سراسر صنعت پیشرفت کرده است و با صنعت 4.0 هماهنگ شده است.
به طور خلاصه، دیجیتالی شدن، زمینه های جدیدی نظیر قابلیت همکاری، شفافیت اطلاعات، کمک های خودکار و پشتیبانی، و تصمیم گیری تصادفی را در فن آوری کسب و کار درآینده  فراهم میسازد.
این چهار هدف در یک کسب و کار دیجیتال شده از طریق سیستم ها، دستگاه ها و افرادی که با اینترنت ارتباط برقرار می کنند، منعکس می شود. سیستم های اطلاعاتی کسب و کار دیجیتال شده  با پشتیبانی از کسب و کار و جمع آوری داده ها و تبدیل آن به دیتای قابل روئیت می کند عملیات را  توسعه می دهند. در نهایت، سیستم های کسب و کار دیجیتال شده بصورت اتوماتیک قادر به تصمیم گیری های بسیار بدون نیاز به دخالت انسان و انجام وظایف تعریف شده خواهند بود. از این قابلیت های فیزیکی سایبر که شامل یک اینترنت صنعتی کارآمد از زیرساخت های کلی گرفته تا کوچکترین سنسورها  که در تجهیزات تولیدی برای حفظ سلامت سازمانی مورد نیاز است، استفاده می شود.
 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید