تبلت جدید گوگل رقیب سرفیس بوک مایکروسافت

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1688 بار 02 مرداد 1398
گوگل اخیرا پتنت مربوط به طراحی تبلت دو در یک جدیدی را به ثبت رسانده که این محصول از ظاهری شبیه به سرفیس‌بوک مایکروسافت برخوردار است.

به نظر می‌رسد که موفقیت گوگل در عرضه گوشی‌های سری پیکسل به دهان این شرکت مزه کرده و شواهد از تصمیم اهالی مانتین ویو برای ورود به بازار تبلت‌ها و لپ تاپ‌های دوکاره یا همان دو در یک خبر می‌دهند. اگرجه گوگل نتوانسته در سال‌های گذشته در فروش تبلت‌های خود چندان موفق عمل کند، اما با این حال سایه سنگینی را بر بازار نرم‌افزاری جهان انداخته و این چنین به نظر می‌رسد که قصد دارد تا این سیطره را به بازار سخت‌افزار نیز بکشاند.

اطلاعات مربوط به پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این محصول از یک نمایشگر با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای بهره می‌برد به طوری که می‌توان در سه حالت مختلف از آن استفاده کرد. البته این نمایشگر را می‌توان به طور کامل از بدنه جدا کرد و همانند یک تبلت از آن استفاده کرد.

اگرچه این پتنت اخیرا تایید شده، اما مایکروسافت آن را در سال 2017 ارائه داد. سالی که مایکروسافت، سرفیس‌بوک خود را عرضه و گوگل نیز پیکسل‌بوک خود را روانه بازار کرد. استقبال کاربران از این دو محصول هرگز قابل مقایسه نبود به طوری که سرفیس‌بوک، فروشی تا چندین برابر بیشتر از پیکسل‌‌بوک را تجربه کرد.

فعلا نمی‌توان زمان دقیقی را برای معرفی و عرضه این محصول متصور بود چرا که گوگل می‌بایست تغییراتی را برای متمایز کردن این محصول، در آن اعمال کند تا بتواند در این بازار پررقیب، حرفی برای گفتن داشته باشد.

البته این طرح فعلا در حد یک ایده است و شاید به سرنوشت هزاران پتنتی که راهی به دنیای واقعیت پیدا نکردند، دچار شود.

نویسنده: مرتضی یعقوبی - آی تی ایران
 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید