اپل در صدد تصاحب کسب‌وکار تولید مودم‌های 5G اینتل

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1841 بار 01 مرداد 1398
اپل برای تصاحب کسب‌وکار تولید مودم‌های 5G مخصوص گوشی‌های هوشمند با اینتل مذاکره می‌کند. این معامله می‌تواند سود یک میلیارد دلاری را عاید اینتل کند.

گفته می‌شود اپل در حال انجام مذاکراتی جدی با اینتل با هدف خرید احتمالی کسب‌وکار تولید مودم‌های این شرکت است. به‌گفته‌ی منابع آگاه، این مذاکرات در مراحل پیشرفته‌ای قرار داد و این معامله می‌تواند یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد. این فروش احتمالی شامل مجموعه پتنت‌های مودم‌های گوشی‌های هوشمند اینتل و تمامی مجموعه‌ها و قسمت‌های وابسته به این کسب‌وکار است.

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، سال گذشته مذاکرات به‌صورت متناوب پیگیری شده است، ولی به‌خاطر دعوای حقوقی رخ‌داده بر سر پرداخت حق استفاده از فناوری بی‌سیم میان اپل و رقیب دیرینه‌اش، کوالکام، گفتگوها مدتی متوقف شده بود. بااین‌حال، اینتل دعوت‌هایی را از شرکت‌های دیگری برای فروش کسب‌وکار تولید مودم خود دریافت کرده بود که همین مسئله اپل را وادار به ادامه‌ی گفت‌وگوها کرد. اینتل در اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که قصد دارد از بازار تولید مودم‌های 5G برای گوشی‌های هوشمند خارج شود و دلیل آن را نیز نبود آینده‌ی روشن و سودده برای این کسب‌وکار اعلام کرده بود.

اپل همواره یکی از نامزدهای خرید چنین تراشه‌هایی بوده است که برای آیفون‌های مجهز به فناوری 5G گزینه‌ی مناسبی هستند. گفته می‌شود، درحالی که انتظار عرضه‌ی این پردازنده‌ها تا سال ۲۰۲۰ وجود نداشت، اینتل در فرایند تولید و توسعه‌ی آن‌ها با مشکلاتی نظیر کاهش عمر باتری و داغ شدن آن رو‌به‌رو شده بود.

هنوز این خرید قطعی نیست و ممکن است که گفتگوها به بن‌بست بخورد و هیچ تضمینی برای فروش کسب‌وکار تولید مودم اینتل وجود ندارد. بااین‌حال، اگر اپل موفق به تصاحب این شرکت شود، می‌توان آن را تصمیمی مهم و استراتژیک برای آن به حساب آورد.

نویسنده: حمید عابدینی- زومیت

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید