چاپ این صفحه

عرضه "Windows Vision Skills" برای توسعه بینایی کامپیوتر

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1752 بار 30 تیر 1398
شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت که برای ساده و موثر کردن توسعه بینایی کامپیوتر، ابزاری جدید را به بازار عرضه کند. این ابزار "Windows Vision Skills" نام دارد.
بینایی کامپیوتر یکی از شاخه‌های مفید و فوق‌العاده کاربردی یادگیری ماشین است که در بخش‌ها و زمینه‌های متنوعی کاربرد دارد.
این فناوری در تشخیص چهره و شناسایی بیماری‌های مختلف به کار می‌آید و به همین خاطر شرکت‌های مهم و بزرگ فعال در حوزه فناوری ذهن خود را به سمت این فناوری معطوف کرده‌اند.

 شرکت مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که به شکل فعال و موثر، بینایی کامپیوتر را دنبال می‌کند و قصد دارد که استفاده از این فناوری و استقرار آن در سیستم عامل ویندوز را آسان و همگانی کند.
این شرکت به تازگی از پیش نمایش "Windows Vision Skills" رونمایی کرده است. این مجموعه، امکان آنالیز و تجزیه و تحلیل تصاویر و ویدیو را بر اساس هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

مطابق جزئیات منتشره سه مهارت در این مجموعه وجود دارد. این مهارت‌ها تشخیص اشیاء، تشخیص ساختار و تشخیص عواطف هستند.
 
الیوت کاولی، یکی از توسعه‌دهندگان شرکت مایکروسافت در بیانیه خود اظهار داشت: «پیاده‌سازی و یکپارچه‌سازی راهکارهای موثر و مفید برای یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتر یکی از کارهای دشوار و چالش برانگیز برای توسعه‌دهندگان است. این صنعت با سرعتی باور نکردنی و غیر قابل پیش‌بینی در حال رشد و پیشرفت است. هر روز راهکارهای ویژه و خاص به بازار عرضه می‌شود و همین مسئله کار را برای توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند خود را با روش‌های روز تطبیق دهند، مشکل می‌کند.»
وی در ادامه بیانیه خود افزود:« چارچوب "Windows Vision Skills" استفاده از بینایی کامپیوتر را آسان می‌کند و روش استفاده از ماژول‌های بینایی کامپیوتر در برنامه‌های ویندوز را استاندارد و به‌روز نگه می‌دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند این مهارت‌ها را به انواع برنامه‌های Net ،Win32 ،Vwp اضافه کنند.»

توسعه‌دهندگان بینایی کامپیوتر می‌توانند از چارچوب‌های سرعت سخت‌افزاری مانند DirectX و DirectML در دستگاه‌های ویندوز استفاده کنند. مایکروسافت اعلام کرد که این چارچوب می‌تواند با چارچوب‌های یادگیری ماشینی مانند OpenCV کار کند.

منبع: ایتنا