پیش‌بینی بازار فیوژن اسپلایسرهای فیبر نوری

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1920 بار 22 ارديبهشت 1398
جوش فیبر نوری یا فیوژن، عملی است که در آن از گرما برای اتصال فیبرهای نوری به یکدیگر استفاده می‌شود. دستگاهی که برای این کار به کار می‌رود فیوژن اسپلایسر (Fusion splicer) نام دارد. در عملیات فیوژن هدف این است که اتصال به نحوی انجام شود که پراکندگی و بازتاب نور در طول کابل/فیبر نوری کمینه باشد. برای این کار معمولاً از گرمای قوس الکتریکی استفاده می‌شود اما با این حال حرارت شعله گازی یا حرارت ناشی از عبور جریان الکتریکی از فیلمان تنگستنی نیز ممکن است استفاده شود.
فیوژن اسپلایسرها یکی از تجهیزات مورد پسیو شبکه هستند که مورد استفاده نصابان شبکه قرار می‌گیرند. در این مطلب می‌خواهیم به پیش بینی‌هایی در مورد بازار و روند استفاده از این تجهیزات و همچنین کاربران اصلی آن ها در طی سال های آتی بپردازیم. بازار این تجهیزات در آینده به چه سمت و سویی حرکت می‌کند؟ این مطلب را بخوانید.

پیش‌بینی می‌شود که منطقه آسیا و اقیانوس آرام در دهه آتی در استفاده از فیوژن اسپلایسر (Fusion Splicer) پیشتاز شود.


مشاوران ElectroniCast، که یکی از شرکت‌های مشاور پیشرو در تحقیقات بازار و فناوری در زمینه صنعت ارتباطات نوری محسوب می‌شوند، به تازگی گزارشی درباره بازار جهانی فیوژن اسپلایسرهای فیبر نوری که سال‌های 2028-2018 را پوشش می‌دهد، منتشر کرده اند.

کاربردهای فیوژن اسپلاسرها

فیوژن اسپلایسر (Fusion Splicer) یک ابزار تخصصی برای اتصال فیبر نوری به یکدیگر است. به طور کلی، روش مورد قبول جوش فیوژن، روش جوش فیوژن ARC با استفاده قوس الکتریکی (arc fusion splicing) است که از یک قوس الکتریکی برای ذوب انتهای فیبر نوری و اتصال آن‌ها به یکدیگر استفاده می‌کند. در گزارش بازار جدید، پیش‌بینی شده است که امکان استفاده از فیوژن‌ اسپلایسرهای فیبر نوری در کاربردهای ارتباطی مختلف مبتنی بر فیبر نوری فراهم خواهد شد، مانند: مخابرات، شبکه‌ شرکت‌های خصوصی، تلویزیون کابلی، کاربردهای نظامی/هوافضا و کاربردهای تخصصی.

 

پیش‌بینی سهم مصرف بخش‌های مختلف از فیوژن‌های اسپلایسرهای فیبر نوری

تحقیقات نشان می‌دهد که در سال گذشته، مخابرات/چند رسانه ای، 69.5 درصد از سهم مصرف فیوژن اسپلایسرهای فیبر نوری را در اختیار دارد. ارزش مصرف مخابرات/چند رسانه ای در سال 2018 به 301.9 میلیون دلار رسیده است. پیش بینی شده است که تا سال 2023 استفاده از فیوژن اسپلایسرهای (Fusion Splicer) فیبر نوری در کانکتورهای کابل‌کشی برق و ارتباطات برای نصب شبکه‌های شرکت‌های خصوصی به طور پیوسته افزایش یابد. علاوه بر استفاده از فیبر نوری در شبکه‌های LAN، نصب کابل فیبر نوری برای ناحیه محوطه (LAN-to-LAN)، مراکز داده (DCs) و نصب کابل فیبر نوری wire/hybrid به سرعت به سمت استفاده از فیوژن اسپلایسرهای فیبر نوری حرکت می‌کنند.

 

کاربران اصلی این تجهیز

پیش بینی شده است که ناحیه Greater China (سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان) در منطقه اقیانوس آرام آسیا (Asia Pacific region (APAC)) به عنوان کاربر اصلی فیوژن اسپلاسر (Fusion Splicer) فیبر نوری باقی بماند. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که سهم نسبی بازار در این منطقه رو به افزایش است و به سمت کشورهایی حرکت خواهد کرد که دسترسی و تراکم زیرساخت device‌ های موبایل/ بی سیم خود (فیبر نوری) و همچنین نزدیک کردن فیبر نوری به drop-area ها همچون فیبر به ساختمان (fiber to the building) را افزایش دهند.

 

بازیگران اصلی فیوژن‌های اسپلایسرهای فیبر نوری

بخش رقابتی در بازار شامل بازیگران اصلی فعال در صنعت بر اساس سهم بازار خود، استراتژی‌های آن‌ها، پیشنهادات محصول و رویکرد بازاریابی آن‌ها است. بازارهای اصلی فیوژن‌های اسپلایسر فیبر نوری عبارتند از:

• Exfiber Optical Technologies Co., Ltd.
• Fiber Cable Solution Technology Co., Ltd (FCST)
• Furukawa/Fitel/OFS
• GAO Tek Inc
• MaxTelCom
• Precision Rated Optics (PRO)
• Ruosun Digital Information Technology
• Sizhong Technology Co., Ltd.
• Softel Optic Company, Ltd.
• Sumitomo Electric Lightwave
• Syoptek International Limited

محصولات موجود در بازار اسپلایسرهای فیبر نوری به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند :

• Ultra-Compact Fiber Optic Fusion Splicer
• Multiple Fiber Fusion Splicer
• Single Fiber Fusion Splicer
• Handheld Fusion Splicer
• Microprocessor-Controlled Fusion Splicer
• And …

در سال گذشته، فیوژن اسپلایسرهای bench top که به طور معمول دارای قیمت فروش متوسط بالاتری (ASP) نسبت به نوع میکرو/دستی (Micro/Handheld) است، بیش از 70 درصد سهم مصرف جهانی اسپلایسرهای multiple-fiber یاribbon-type فیبر نوری را داشته است. با این وجود برای اسپلایسرهای single fiber هنوز هم اسپلایسرهای micro/handheld fixed alignment (clad alignment) سهم بیشتری از بازار را در بردارند.

 

منبع: (FOC (The Optical Networking and Communication Conference & Exhibition _ شبکه

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید