رویکرد سه ارائه‌دهنده خدمات ابری به تامین انرژی از منابع تجدیدپذیر

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1806 بار 21 ارديبهشت 1398
با افزایش تقاضاها برای ابر، شرکتهای بزرگ تکنولوژی مانند مایکروسافت، گوگل و سرویسهای وب آماوزن تلاش دارند تا ردپای کربن خود را با استفاده از منابع انرژی غیرسنتی کاهش دهند.

سه ارائه‌دهنده بزرگ خدمات ابری برای تامین انرژی دیتاسنترهایشان به منابع تجدیدپذیر چشم دارند.
برد اسمیت رییس مایکروسافت در یک پست بلاگ این شرکت نوشت که این کمپانی می‌خواهد تا سال 2030 انتشار کربنش را 75% کاهش دهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، شرکت یک مالیات یا مبلغ کربن داخلی است تا «شعب کسب و کار ما را از نظر مالی در قبال کاهش انتشار کربنشان پاسخگو نگه دارد.»
مایکروسافت مبلغی که می‌پردازد را با افزایشی دو برابری به 15 دلار به ازای هر تن مربع از تمام آلاینده‌های کربنیش رساند.
 
هدف افزایش این مبلغ، نظارت دقیق‌تر بر سیاست بی‌طرفی کربن این شرکت است. مایکروسافت یک سال زودتر نخستین هدفش در حوزه انرژی تجدیدپذیر، که در سال 2016 تعیین کرده بود، را محقق نمود. به گفته اسمیت، پیش از پایان سال 2019، 60% از دیتاسنترهای مایکروسافت از انرژی تجدیدپذیر بهره‌مند خواهند شد.
 
با افزایش تقاضاها برای ابر، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند مایکروسافت، گوگل و سرویس‌های وب آماوزن تلاش دارند تا ردپای کربن خود را با استفاده از منابع انرژی غیرسنتی کاهش دهند.
 
در اوائل ماه جاری، آمازون سه پروژه بین‌المللی را برای حفظ زیرساخت جهانی AWS اعلام کرد. پروژه‌های مضاعف توربین بادی برای تحویل انرژی تولید شده توسط باد در نظر گرفته شده‌اند، تا مجموعا 229 مگاوات توان تولید شود.
 
در سال 2018، AWS به رقم 50% استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای زیرساخت جهانیش رسید.
 
گوگل نیز هدف رسیدن به 100% انرژی تجدیدپذیر دارد و، بنا بر اعلام این کمپانی، در زمینه خرید انرژی تجدیدپذیر شرکتی در جهان پیشتاز است.
این شرکت از طریق «خرید مستقیم انرژی تجدیدپذیر» به میزان 100% مصرف الکتریسیته خود را محقق نمود.
 
مایکروسافت در حال آزمودن ایده تبدیل نمودن کف اقیانوس‌ها به محیطی مناسب برای استقرار دیتاسنترها است.
 
پروژه Natick، به عنوان تجربه دیتاسنتر زیردریایی مایکروسافت، راهکاری برای دیتاسنترهای زمین‌بنیان است که انرژی و زمان را می‌طلبد.
 
دیتاسنترهای سنتی در قبال اختلالات خارجی، مانند بلایای ناشی از تغییرات اقلیمی، آسیب‌پذیر هستند. دیتاسنتر دریایی انرزی خود را از طریق انرژی جزر و مدی کسب می‌کند.
 
با اینکه Natick نمی‌تواند بر روی شکل‌های دیگر انرژی به کار ادامه دهد، ولی ایده انرژی جزر و مدی نشات گرفته از برق حاصل از مزرعه‌های باد است، چیزی که وب سرویس‌های آمازون شدیدا بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: ایتنا

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید