چاپ این صفحه

مزایای بهینه سازی شبکه نرم افزار محور

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1977 بار 18 فروردين 1397

SD-WAN به سرعت در حال پذیرش توسط شرکت‎های بزرگ و سازمان‎ها است. طبق تحقيقات انجام گرفته مشخص شده است که در حدود یک سوم شرکت‎های بزرگ در حال آزمايش یا استفاده از این فناوری هستند. ارائه کنندگان خدمات بعد از به کارگیری SD-WAN متوجه می‎شوند که این فناوری یک ابزار همه کاره برای طیف گسترده‎تری از پلتفرم‎ها، خدمات و طراحی معماری‎های مختلف است.Interoute، یک اپراتور اروپایی و جهانی خدمات شبکه و کلاود است که نمونه‎ای از این فناوری را ارائه می‎دهد. در ابتدای سال 2017 این شرکت پلتفرم دیجیتال سازمانی خود را به طور کامل به SD-WAN مجهز کرد. پلتفرم این خدمات دهنده به مشتريان تجاری به شکل ترکیبی از اینترنت عمومی‎ و سایت‎های ای‎پی خصوصی و به صورت ارائه اپلیکیشن‎های بهینه سازی شده عرضه می‎شود.

Interoute در سال 2015 کار خود را با Silver Peak آغاز کرد. این شرکت خدمات Cloud Connect خود را به منظور کمک به سازمان‎ها برای بهینه سازی و افزایش امنیت کاربردهای جریان داده  انتها به انتها بین موقعیت سایت‎ها و کلاودهای عمومی‎ / خصوصی آنها ارائه کرد.

در سال 2017 این ارتباط به خدمات Edge Access به عنوان بخشی از پلتفرم دیجیتال سازمانی این شرکت گسترش پیدا کرد. این خدمات شامل استقرار شبکه‎های مجازی در سطح تجهيزات مشتری مجازی مبتنی بر استاندارد صنعتی مبتنی بر x86 بود.

Interoute به پنج دلیل که یک شرکت بزرگ باید از چنین خدماتی استفاده کند اشاره می‎کند:

بیشترین مزیت SD-WAN در لبه شبکه است، جایی که بیشترین تاثیر را روی هزینه، در دسترس بودن و عملکرد دارد.
Interoute از ترافیک IP/MPLS در شبکه‎های دوگانه انعطاف پذیر (حتی اینترنت عمومی‎) استفاده می‎کند. سازمان‎ها می‎توانند در حالی که به گیت وی‎های مجازی در مراکز داده مجازی Interoute برای بهینه سازی ارسال و دریافت داده دسترسی دارند، انواع مختلف ترافیک را نیز با هم ترکیب کنند.
Interoute از ستون فقرات شبکه اختصاصی خود استفاده می‎کند که به منظور تاخیر کمتر و عملکرد بهتر نسبت به دسترسی به اینترنت عمومی‎ که معمولا از مسیریاب‎های ارزان قیمت تشکیل می‎شوند بهینه سازی شده است.
اداره کنندگان Interoute بر این عقیده هستند که شکستن ترافیک نزدیک به جایی که اپلیکیشن‎های SaaS مشتری در آن میزبانی می‎شود می‎تواند به ویژه برای سازمان‎هایی که در آسیا و اروپا قرار دارند و در زمان استفاده از SaaS میزبانی شده در آمریکا یا هر مکان دیگری که شامل ترافیک بین قاره‎ای می‎شود مفید باشد.
پنجمین مزیتی که مجریان Interoute به آن اشاره می‎کنند مربوط به امکان ادغام یا جداسازی شبکه در شرایط M&A است. خدمات Edge این شرکت می‎تواند شبکه‎های متفاوت از خدمات دهندگان مختلف را به یک دیگر متصل کرده و راهکاری فراهم کند که مزایای چشم انداز ای‎تی یکپارچه را به همراه دارد.

Interoute سه بخش اصلی تشکیل دهنده پلتفرم دیجیتال سازمانی خود شامل لبه، هسته و کلاود را به عنوان یک راهکار متصل به منظور افزایش عملکرد برنامه در سراسر شبکه‎های جهانی معرفی کرده است.

منبع: شبکه