نسل جدید اتصالات نوری (قسمت سوم)

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 2327 بار 13 فروردين 1397
طول موج های بیشتربر اساس استاندارد 2016، کابل کلاسیک چندمنظوره OM5 انتظارات را بالا برده است. زمانی که ترکیب با پیشرفته ترین لیزرها و تقسیم مالتی پلکسینگ طول موج های کوتاه در چهار طول موج (SWDM4) صورت می گیرد، OM5 می تواند مسیر جدیدی را در ظرفیت طول لینک های فیبر نوری باز کند. تا 40 گیگابیت بر ثانیه با یک جفت فیبر، تا 400 گیگابیت بر ثانیه با چهار جفت فیبر، یک دوم ترابیت بر ثانیه با MPO 24 فیبری و محدوده تا 500 متر امکان پذیر است.
مسائلی که در بالا گفته شد، OM5 را تبدیل به جایگزینی مناسب برای زیرساخت تک حالته کرده است. تعداد کابل ها با مضربی از چهار کاهش پیدا می کند. اگرچه در لینک های تا 100 متر، کابل کشی های OM4 موجود همان عملکرد زیرساخت OM5/WDM را تحت شرایط معین از خود بروز می دهد. همین قواعد برای OM5 هم صادق است- ضرایب داده های بالاتر فقط زمانی به دست می آید که اتصال از کیفیت و عملکرد خوبی برخوردار باشد.

شکل زیر متغیرهای انتقال سیگنال نوری شامل فیبر بیشتر، بیشتر طول موج و مدولاسیون بالاتر نشان می‌دهد. مقایسه متغیرها در هر سه ناحیه منجر به ترکیبی از تکنولوژی هایی می شود که بهترین راه حل های کابل کشی را در هر مورد برای انتقال داده بیشتر نشان می دهد.

پشتیبانی در حین ارزیابی
چه در حالت فیبر بیشتر، مدولاسیون بالاتر یا مالتی پلکسینگ طول موج، نیاز عملکردی و کیفیتی در تجهیزات پسیو و اکتیو افزایش پیدا می کند.
تحت شرایط خاص، ممکن است ارزیابی ها نشان دهد که به تجهیزات جدیدی نیاز باشد تا کابل کشی و فرستنده ها با هماهنگی با هم کار کنند. برخی از سیستم ها ممکن است با استفاده از سیستم «هر چقدر پول بدی آش می خوری» مدرن سازی شوند! در موارد دیگر استفاده از کابل کشی های قدیمی ادامه می یابد.
هر جور که به مساله نگاه کنیم هیچ راهکار بلندمدتی وجود ندارد که بتواند همه نیازمندی ها را همزمان برطرف کند. در واقع می توانیم به یک ترکیب اقتصادی از فناوری ها دست پیدا کنیم که به حالت، منطقه کاربرد و مورد کسب و کار بستگی دارد.
اتصال نوری یکی از زمینه های استراتژیک نوآوری در آر اند ام است. نوآوری های جهانی و مدیریت فناوری در آر اند ام تمامی ظرفیت های موجود را به کار می گیرد و یکی از نشانه های توسعه است. آر اند ام (R&M) در زمینه فرآیندهای ارزیابی و برنامه ریزی با مشتریان خود به عنوان یک مشاور قابل اعتماد برای زیرساخت های شبکه همکاری می کند و ارائه راهکارهای با کیفیت و عملی را تضمین می کند.
منبع: لاوان ارتباط

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید