رسته Cat 8.1 خواهد آمد

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 2422 بار 20 اسفند 1396
همانطور که می‌دانید تقاضا برای پهنای باند بیشتر امروز به شدت افزایش یافته است. بسیاری از شرکت‌ها و مردم به دنبال سرعت بیشتر برای انتقال داده‌های خود هستند. یکی از مناسب‌ترین بسترها برای انتقال داده‌ها کابل‌های شبکه مسی هستند که از 4 زوج سیم به هم تابیده شده تشکیل شده‌اند.

4 برابر سریع‌تر! این هدف بعدی نقشه راه اترنت برای کابل کشی مسی است. 

تست‌های انجام شده توسط R&M (آر اند ام) نشان می‌دهد که از لحاظ فیزیکی هم این امکان وجود دارد! 
کانال انتقال آماده است. اما آیا کاربران واقعا منافع آن را احساس می‌کنند ؟
این هدف یک عنوان دارد و آن هم عبارت است از Cat 8.1. استاندارد IEEE 40GBase-T برای این هدف استفاده می‌شود. سرعت انتقال کابل‌های مسی Twisted-Pair از 10 گیگابیت بر ثاینه به 40 گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد، فرکانس تست شده هم تا 2000 مگاهرتز است. برای اتصالات نیز، همچنان از RJ45  استفاده می‌شود. اما طول لینک باید تا 30 متر کوتاه شود تا از تلفات تضعیف و تداخل سیگنال‌ها جلوگیری شود. این طول برای مراکز داده مناسب است. 


آن‌ها می‎توانند از پروتکل 40GBase-T برای آرایش‌های end of row  (آرایشی است که در آن رک دارای سوییچ در انتهای ردیف رک ها قرار می‌گیرد.) و top of rack (آرایشی است که در آن در بالای هر رک یک سوییچ قرار گرفته است) استفاده کنند. 
تمامی این تلاش‌ها می‌تواند ما را به Cat. 8.1 برساند. سایر کاربری‌های مطرح شده هم می‌تواند به خوبی با این تکنولوژی یکپارچه شوند.
و این سوال مطرح می‌شود که چگونه این راه حل در بازار مورد قبول واقع خواهد شد؟ پاسخ این سوال را می‌توان با پروتکل GBase-T25 که به طور همزمان با آن توسط استاندارد IEEE توسعه یافته است، پاسخ داد. 
آن روش که از فرکانس انتقال پایین با استفاده از همان روش برنامه‌نویسی استفاده می‌کند امکان کابل‌کشی تا فاصله 50 متر را فراهم می‌سازد. این امر امکان استفاده از GBase-T25 را در حدود 60 درصد از کابل‌کشی‌های شبکه فراهم می‌کند و  استفاده از Cat. 8.1 را نیز ممکن می‌کند. اما تا کنون هیچ بیانیه نهایی ای از سازمان IEEE برای حداکثر فاصله انتقال در پروتکل GBase-T25 وجود ندارد.


تحولات R&M (آر اند ام) نشان می‌دهد که امکان پیاده سازی کانال انتقال Cat. 8.1، با استفاده از کانکشن RJ45 با مطابقت با استانداردهای IEEE و استاداردهای کابل‌کشی ISO/IEC امکان‌پذیر است. اما برای این که بتوانیم به از تکنولوژیCat. 8.1  استفاده کنیم، بایستی تکنولوژی‌ها، روش‌ها و رویه‌های تولید جدید توسعه پیدا کنند تا بتوانند تجهیزات را با فرکانس‌های انتقال تا 2000 مگاهرتز بازتولید کنند. R&M (آر اند ام) آمادگی کامل دارد تا به محض اینکه برای مشتری از لحاظ کاربردی ارزش مشخصی وجود داشته باشد یک راهکار پیشگام ارائه کند.
از آنجایی که در این راهکار از تجهیزات فوق العاده با کیفیت استفاده می‌شود بایستی برای شرکت مورد نظر مقرون به صرفه باشد. همانطور که می‌دانید با ظهور فیبر نوری و گسترش روز افزون آن استقبال کمتری از راهکارهای مبتنی بر کابل‌های مسی صورت می‌گیرد. شرکت لاوان ارتباط نماینده رسمی R&M (آر اند ام) سوییس در ایران آمادگی کامل برای مشاوره رایگان، طراحی و پیاده سازی را برای تمامی سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی را دارد و با اتکا به تجربه متخصصان خود و دانش روز دنیا تا کنون بیش از 300 پروژه را در شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی به اجرا درآورد. به دلیل استفاده از تجهیزات بسیار با کیفیت سوییسی شرکت R&M (آر اند ام) این شرکت موفق شده تا رضایتمندی 100 درصدی از مشتریان خود در راهکارهای مبتنی بر مس و فیبر نوری دریافت کند.

منبع: لاوان ارتباط

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید