آشنایی با پلتفرم جدید آی‌بی‌ام

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 7876 بار 25 دی 1396
IBM Cloud Private یک پلتفرم است که به مراکز داده خصوصی که به دنبال یک راهکار نسبتا ساده برای انتقال به کلاود هستند کمک رسانی می‎کند. ایده انجام این کار ارائه یک راهکار برای مدیریت اپلیکیشن‎های شما صرف نظر از جایی که آنها قرار دارند است.

IBM Cloud Private میان افزار و سایر اپلیکیشن‎های قدیمی‎ را گرفته و آنها را در محفظه‎های Kubernetes قرار می‎دهد، و سپس آنها را به اپلیکیشن‎های امروزی تبدیل می‎کند. خود این نرم افزار نیز از قبل درون محفظه قرار گرفته است که شامل ابزار IBM و اغلب پایگاه‎های داده منبع باز معروف است.

همچنین Cloud Private ابزار و APIهایی را ارائه می‎کند تا بتوان به خدمات کلاودی مثل Salesforce به یک مرکز داده اختصاصی شرکت متصل شده و داده‎ها را از این خدمات کلاود با اپلیکیشن‎های قدیمی‎ به اشتراک گذاشت. IBM از خدمات کلاود عمومی‎ خود نیز که از طریق خدمات فرعی SoftLayer و خطوط BlueMix در دسترس هستند نیز پشتیبانی می‎کند، اما Cloud Private یکپارچه سازی بارکاری با محیط‎های کلاود مثل Amazon Web Services (AWS) و Microsoft Azure را تسهیل خواهد کرد.

IBM همچین نسخه‎های جدیدی از نرم افزار هسته اصلی از قبیل IBM WebSphere Liberty, Db2 و MQ را معرفی کرده است که از آنها برای اجرا و کمک به امن نگه داشتن اپلیکیشن‎ها و داده‎های تجاری استفاده می‎شود. چنین کاری به اشتراک گذاری داده و تکامل اپلیکیشن‎های مورد نیاز  IBM Cloud private و کلاودهای عمومی‎ را ساده‎تر می‎کند.

IBM Cloud Private شامل چه چیزهایی است

IBM Cloud Private کاملا پیچیده و از چندین بخش مختلف تشکیل شده است که برخی از آنها شامل این موارد است:

Cloud Management Automation – برای مديريت محیط‎های کلاود عمومی‎ و خصوصی تا به پیاده سازی، کنترل و نظارت و مدیریت خدمات کمک کند.
Security and Data Encryption – یک مشاور امنیتی برای اسکن محفظه‎ها در سرتاسر کلاود تا به مسائل و نقاط ضعف جدی رسیدگی کرده و همچنین تمام داده‎های در حال جابجایی را کدگذاری کند.
Core Cloud Platform – شامل موتور محفظه Kubernetes، Cloud Foundry و سایر ابزار ضروری مدیریت است.
انتخاب زیرساخت – که شامل پشتیبانی از Cisco, Dell EMC, Intel, Lenovo و NetApp و همی‎نطور سیستم‎های IBM می‎شود.
داده و تحلیل – یکپارچه شده با خدمات پایگاه داده، از قبیل IBM Db2, PostgreSQL و MongoDB

منبع: شبکه

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید