مدیریت هوشمند شبکه (قسمت اول)

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 7006 بار 16 دی 1396
همزمان با افزایش نقش شبکه‌های مدرن اطلاعات، پیچیدیگی در زیرساخت‌های فیزیکی مربوط به آن‌ها هم افزایش می‌یابد.

بسیاری از مدیران شبکه اطلاعات مربوط به اتصالات و پورت‌های شبکه را در دفترچه‌ها و یا جداول اکسل نگهداری می‌کنند. این کار معایبی دارد:

 

1- نگهداری دستی داده‌ها نمی‌تواندهمیشه آپدیت و کامل باشد و نرخ خطای آن معمولا تا 10 درصد است. در این روش کیفیت داده‌ها اغلب به یک فرد خاص بستگی دارد.

2- در طول زمان 20 تا 40 درصد خطا در پورت‌های اکتیو به وجود می‌آید و باعث فراموشی آن‌ها می‌شود.
3- 28 درصد از تمام ازکار افتادگی‌ها را میتوان به خطاهای مربوط به اتصال نسبت داد. دلیل این امر هم مستندات ناقص و عدم تغییرات کنترل بر روی سایت است.


راهکار جامع R&MinteliPhy یک سیستم ساده، انعطاف‌پذیر و هوشمند برای مدیریت هوشمند زیرساخت‌ها می‌باشد.

نمودارهای درختی، نقشه‌های شبکه و گزارشات واضح، یک نمای کلی دقیق از شبکه را به مدیران ارائه می‌کند. تمام تحلیل‌ها، تشخیص‌ها و رسیدگی‌های اضطراری تنها می‌تواند از طریق چند کلیک به صورت مرکزی کنترل شود.

گرافیک‌ها و آمار موجود می‌تواند به سرعت برای نظارت، برنامه‌ریزی، تجزیه و تحلیل ریسک‌ها و حسابرسی‌های مورد نیاز، فراخوانی شوند. به طور کلی محافظت‌ از داده‌ها می‌تواند از این طریق به صورت ارزان و مطمئن انجام گیرد.

[R MinteliPhy1]

مقیاس‌پذیر، قابل ارتقاء

سیستم R&MinteliPhy چگونه می‌تواند بر شبکه نظارت داشته باشد؟

سیستم R&MinteliPhy شامل 5 ماژول است که می‌توانند به‌راحتی و بر اساس تقاضا مورد استفاده قرار گیرند.

ناحیه نظارت شامل سخت‌افزارهای زیر می‌باشد:

1- تگ‌های RFID برای اتصالات
2- نوارهای حسگر برای پچ‌پنل‌ها
3- آنالایزر برای رک‌های شبکه


ناحیه مدیریت شامل موارد زیر است:

1- سرور مدیریت R&MinteliPhy

2- کاربران: کاربر وب یا گوشی هوشمند


اطلاعات در خصوص نوع و وظایف کانکشن‌ها در برچسب RFID ذخیره می‌شود. محافظ مجهز به تگ RFID بر روی تمام پچ‌کوردهای مسی و فیبر نوری R&M فیکس می‌شود. نصب این محافظ بر روی پچ‌کوردها به صورت ماژولار بوده و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

سیستم R&MinteliPhy فراتر از زیرساخت‌های پسیو شبکه فکر می‌کند

نوار حسگر اطلاعات ذخیره شده بر روی هر تگ RFID را می‌خواند. LEDها حالت عملیاتی پورت‌ها را علامت می‌دهند و نشان می‌دهند که کجا به اتصال نیاز است. این نوارها بدون هیچ ابزاری بر روی پچ‌پنل‌های سازگار R&M چفت می‌شوند.

آنالایزر از طریق سرور با نوارهای حسگر ارتباط برقرار می‌کند و تمام پورت‌های دارای نوار حسگر را از طریق کابل‌های bus کنترل می‌کند. همچنین از طریق LAN یا اینترنت به سرور متصل می‌شود. یک تحلیلگر می‌تواند سیگنال یک رک تنها و یا چندین رک را به طور همزمان کنترل کند.

نمایش‌گرهای اضافی می‌تواند به هر رک افزوده شود که می‌تواند نوتیفیکیشن‌های هشداردهنده و دستورالعمل‌های اتصال را دقیقا در جایی که تکنسین‌ها به آن‌ها احتیاج دارند، نشان دهد.

هوشمندی | راه‌حل‌های دیجیتال

کمپانی R&M استاندارها را در مدیریت خودکار زیرساخت‎‌ها به کار می‌گیرد.

سیستمی که به سادگی همه چیز را می‌داند.

آیا دانش و اطلاعات بیشتری درخصوص زیرساخت‌های پسیو علاوه بر اطلاعات مربوط به راهبری شبکه نیاز داریم؟

جواب این سوال مثبت است. با استفاده از R&MinteliPhy، اطلاعات دیجیتال از سوی هر پچ‌پنل می‌آید. بنابراین تمام اطلاعات تنها با یک کلیک قابل دسترس خواهد بود – اطلاعاتی در مورد تمام کابل‌ها و اتصالات، وضعیت هر کانکشن و وضعیت قرار گیری پورت‌ها – یک سرور مرکزی می‌داند که کل شبکه چگونه کار می‌کند. خطاها را سریعا می‌بیند و جایی که نیاز به متصل شدن دارد را به تکنسین‌ها اطلاع می‌دهد. همچنین موقعیت پورت‌های آزاد را می‌داند. بنابراین به برنامه‌ریزی برای انجام تغییرات لازم کمک کرده و بر اجرای صحیح آن‌ها نظارت می‌کند.

سیستم R&MinteliPhy مسیرهای بهینه کابل و طول لینک‌ها را با استفاده از سیستم‌های اطلاعات ژئوگرافیک، نقشه‌های سایت یا طبقات محاسبه می‌کند و همچنین طرح‌های شبکه، رک‌ها، اتاق‌های کامپیوتر و شبکه‌های کمپانی را بصورت سه بعدی نشان می‌دهد.

اینها ابزارهایی برای مدیریت کامل اتصالات جدید و پروژه‌های برزگ است. R&MinteliPhy دستورات کاری را با یک ترتیب منطقی آماده می‌کند و به همراه لیست تجهیزات مورد نیاز، برچسب‌ها و... از طریق ایمیل یا تلفن هوشمند به تکنسین‌های شبکه منتقل می‌کند. سیگنال‌های نوری در نوار های حسگرنشان می‌دهد که کدام کابل باید به کدام پورت متصل شود. پیشرفت کار دائما در این سیستم تحت نظارت است و امکان خطا در آن وجود نخواهد داشت.

منبع: لاوان ارتباط

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید