از دست افزونه‌های مشکل‌ساز خلاص شوید

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1657 بار 28 خرداد 1398

افزونه‌ها و پلاگین‌ها برنامه‌های فرعی هستند که توسط توسعه دهندگان ثالث و به منظور افزایش کارایی مرورگر گوگل کروم ساخته می‌شوند. یکی از دلایل بزرگ معروفیت مرورگرها همین افزونه‌ها هستند. اگر چه این افزونه‌ها رایگان بوده و به راحتی نصب می‌شوند، اما گاهی اوقات به دلایل افزایش سطح ایمنی و برطرف کردن مشکلات کروم شما نیاز دارید تا آنها را از روی مرورگر خود پاک کنید.معمولا به دلیل رایگان بودن و سهولت در نصب افزونه‌های تهویه شده برای مرورگر کروم ما در نصب آنها زیاده روی می‌کنیم و گاهی اوقات همین کار باعث بروز مشکلاتی برای کروم می‌شود و شما نیاز پیدا می‌کنید تا آنها را از روی مرورگر خود پاک کنید.
دو روش برای حذف یا غیرفعال کردن افزونه‌ها در مرورگر گوگل کروم وجود دارد. یکی از طریق منوی کروم و دیگری با وارد کردن یک آدرس اینترنتی یا URL مشخص در نوار آدرس کروم انجام می‌شود.آدرس chrome://extensions را در نوار آدرس مرورگر کروم وارد کرده و یا روی دکمه منو (آیکون سه نقطه عمودی) موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و بعد به بخش More tools > Extensions بروید.
سپس برای مدیریت افزونه مورد نظر خود، دکمه فعال سازی این افزونه را روی حالت خاموش قرار دهید تا افزونه غیرفعال شود. در این روش افزونه مورد نظر همچنان روی کروم باقی می‌ماند و شما می‌توانید در آینده با قرار دادن دکمه فعال سازی روی حالت روشن آن را دوباره فعال کنید. برای حذف همیشگی یک افزونه نیز می‌توانید روی دکمه remove مربوط به افزونه مورد نظر خود کلیک کنید.
اگر افزونه‌ای را از روی کروم پاک می‌کنید که خودتان آن را نصب نکرده بودید و مضنون هستید که ممکن است از طریق یک برنامه مخرب نصب شده باشد، قبل از تایید حذف این افزونه کادر Report abuse را علامت بزنید تا به گوگل اعلام کنید که ممکن است این افزونه قابل اعتماد نباشد.

چگونه یک پلاگین را روی کروم غیرفعال کنیم

پلاگین‌های کروم مثل Adobe Flash از طریق پنجره تنظیمات محتوا مدیریت می‌شوند.آدرس chrome://settings/content را در نوار آدرس کروم وارد کرده و یا از منوی کروم به بخش Settings > Show advanced settings > Content Settings برويد.
در این بخش پلاگین مورد نظر خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. سپس دکمه لغزنده روبروی آن را روی حالت خاموش قرار دهید. در زیر این دکمه دو گزینه Block و Allow را هم مشاهده می‌کنید که می‌توانید با وارد کردن وبسایت‌های مشخص در آنها اجازه استفاده از این پلاگین را برای آنها صادر کرده و یا ممنوع كنيد.
برای مثال، برای غیرفعال كردن Flash ابتدا روی فلش روبروی آن در فهرست پلاگین‌ها کلیک کنید و دکمه روبروی متن Ask First (recommended) را روی حالت خاموش قرار دهید..

نویسنده: محسن آقاجانی -شبکه

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید