چاپ این صفحه

وجود حفره‌های امنیتی گوگل پلاس را به تعطیلی کشاند

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1519 بار 18 مهر 1397
اخبار جدیدی که این روزها شنیده می‌شود حاکی از آن است که گوگل تمایلی به‌ادامه اپلیکیشن اجتماعی گوگل پلاس ندارد و ظاهرا قصد تعطیل کردن آن را دارد.

فرآیند متوقف کردن و بستن شبکه اجتماعی در طی چند هفته آینده آغاز می‌شود و در نهایت در آگوست سال 2019 میلادی به‌پایان می‌رسد. در این تاریخ، گوگل پلاس برای همیشه تعطیل می‌شود. 

دلایل گوگل برای پایان دادن به گوگل پلاس چیست؟

قبل از این که خبر تعطیلی این اپلیکیشن به‌بیرون درز کند برای مدت سه سال اطلاعاتی در خصوص وجود حفره‌های امنیتی در چندین API گوگل پلاس شنیده می‌شد. این مشکلات اخیرا توسط خود گوگل هم شناسایی شد اما در کمال تعجب گوگل تصمیم گرفت این خبر را مخفی کند و اطلاعاتی درباره آن منتشر نکند.

گفته می‌شود دلیل این کار تصویر بدی بود که از این شرکت در اذهان کاربران شکل می‌گرفت. در کانون این مشکل، مجوز API برای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران و مخاطبان آن‌ها بود. حتی اگر کاربر اطلاعات را به‌عنوان خصوصی علامت گذاری می‌کرد باز هم در نتیجه کار تأثیری نداشت.

گفته می‌شود وسعت این مشکلات در هفته‌های اخیر به بالاترین میزان خود رسید و حدود 500 هزار کاربر را شامل می‌شد.

اما شرکت گوگل هیچ مشکل خاصی را در API مورد بحث شناسایی نکرد و حتی از آن به‌عنوان دلیلی برای فاش نکردن مشکلات موجود استفاده کرد.

بعد از مشکلاتی که برای فیسبوک و رسوایی کمبریج آنالیتیکا پیش آمد، حالا نوبت گوگل رسیده تا درگیر مشکلات اساسی در خصوص اطلاعات شخصی کاربران شود. این خبر مدرک دیگری است مبنی بر این‌که با وجود تمام ارزیابی‌های امنیتی باز هم آسیب‌پذیری وجود دارد و هیچ کاربری از این مسئله در امان نیست.

منبع: techviral.net
نویسنده: حمید نیک روش