معرفی روتر دی ‌ـ‌ لینک DIR-822

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 1834 بار 28 مرداد 1397
برای خرید یک روتر بی‌سیم داشتن سیگنال وای‌فای قوی، پوشش گسترده وای‌فای و سرعت، ازجمله فاکتورهای حائز اهمیت هستند. فاکتورهایی که می‌توان آن را در روتر DIR-822 دوبانده دی‌ـ‌‌لینک یافت.این روتر با پشتیبانی از آخرین فناوری استاندارد شبکه وای‌فای 802.11.ac و عملکرد در دو باند فرکانسی 2.4GHz و 5GHz اتصالی پرسرعت با نرخ تبادل داده 1200 Mbps را فراهم می‌کند و نیز هرگونه فعالیتی را با کمترین اختلال حتی در نقاط مختلف منزل‌تان ممکن می‌کند.
DIR-822 دارای 5 پورت اترنت (یک WAN و چهار LAN) و 4 آنتن 5dBi جدانشدنی است و با دکمه WPS تعبیه شده در پشت دستگاه به‌راحتی می‌توانید دستگاه‌های موردنظر خود را به شبکه اضافه کنید.
قابلیت پیکربندی دو SSID مختلف و داشتن دو شبکه هم‌زمان علاوه بر تضمین امنیت برای دستگاه‌های تحت شبکه، پوشش وسیع‌تری از اتصال را فراهم می‌کند که به مصرف بهینه انرژی و وجود سیگنال پایدار در هر مکانی از منزل‌تان منجر خواهد شد.
نکته جالب‌ توجه در این روتر، امکان فیلتر کردن محتوا و وب‌سایت‌هاست. ایجاد فهرست سیاه (تا 24 سایت) دسترسی کامل را برای نظارت در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید با افزودن فهرستی، از دسترسی به تمامی وب‌سایت‌ها به‌جز مواردی که مشخص کرده‌اید، جلوگیری کنید که ویژگی مفیدی برای کنترل کودکان توسط والدین است.

یکی دیگر از ویژگی‌های روتر DIR-822 اولویت‌بندی ترافیک یا QoS است، تعیین اولویت و دسته‌بندی دستگاه‌ها بر این اساس موجب عملکرد بهینه شبکه بر مبنای نیاز شما خواهد شد. پروسه نصب و راه‌اندازی نیز بسیار آسان است و در چند گام ساده روتر شما به اینترنت متصل خواهد شد. رابط کاربری نیز به همین میزان ساده طراحی شده و می‌توانید اطلاعات مهمی چون اتصال به اینترنت، تعداد افراد متصل شده، آدرس IP، زمان اتصال و ... را مشاهده کنید.
از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به سازگاری با استاندارد IPv6، تعیین شبکه مهمان، اترنت گرین (برای مصرف بهینه انرژی در صورت اتصال کابلی) و پشتیبانی از چندین زبان مختلف اشاره کرد.

منبع: شبکه

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید