گوگل از محدودیت جدیدی خبر داد

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 2193 بار 09 مرداد 1397
گوگل در کنار پشتیبانی از بریدگی نمایشگر در اندروید پی تاکید کرده که این موارد باید لبه های بالا و پایین محدود شوند.

«مگان پوتوسکی»، مدیر محصول واسط کاربری اندروید از همکاری با شرکای سخت افزاری به منظور تعیین استاندار هایی نظیر محدود کردن تعداد بریدگی نمایشگر خبر داده:

در هر طرف نمایشگر تنها می توان یک بریدگی را تعبیه کرد و مکان این موارد نیز به لبه های بالا و پایین محدود خواهد شد.

در حال حاضر تنها شاهد عرضه موبایل های با بریدگی نمایشگر فوقانی هستیم اما با توجه به شتاب ارائه این محصولات احتمالا در ماه های آینده بریدگی های دوگانه هم به بازار راه پیدا می کنند؛ از اینرو تعیین استانداردهایی در طراحی موبایل پیش از رسیدن طوفان منطقی به نظر رسیده و از ایجاد اختلال در اجرای اپ ها جلوگیری خواهد کرد.

گوگل بدین منظور در اندروید پی ساعت را به سمت چپ انتقال داده و فضای وسط صفحه هم خالی خواهد بود. بنابراین نوتیفیکیشن ها تنها در قسمت راست و چپ نمایشگر به نمایش در می آیند تا حاشیه بالا، جلو دید کاربر را نگیرد.[بریدگی نمایشگر]اندروید پی سمت راست و اوریو سمت چپ

گوگل بدین منظور با شرکای سخت افزاری خود همکاری کرده که احتمالا به معنی کمپانی هایی است که گوگل پلی و سرویس های این شرکت را در محصولات خود تعبیه می کنند. با این حال ممکن است برخی شرکت های کوچکتر از این محدودیت سرباز زده و موبایل های خود را به چندین بریدگی مزین کنند.

گوگل تاکید کرده که در حال حاضر اندروید روی ۱۶ موبایل دارای بریدگی نمایشگر از ۱۱ کمپانی مختلف اجرا می شود که انتظار می رود در سال آینده تعداد آنها به مراتب بیشتر شود. یکی از این موارد احتمالا پیکسل ۳ اکس ال خود گوگل خواهد بود که بر اساس فرضیات کنونی از این مفهوم بهره بخواهد برد.

منبع:engadget
 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید