خبرهای جدید از همکاری دراپ‌باکس و گوگل

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 2141 بار 08 مرداد 1397
افزونه جدید دراپ‌باکس برای سرویس جیمیل به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند فایل‌های خود بر روی سرویس ابر را در داخل پلتفرم ایمیل گوگل جستجو کنند.وارد کردن این ابزار در جیمیل بخشی از همکاری بین گوگل کلاود و دراپ‌باکس است که خبر آن اوایل سال 2018 منتشر شده بود. هدف آن‌ها از این همکاری فراهم کردن شرایطی برای عملکرد بهتر دو اپلیکیشن با یکدیگر است. این همکاری روی وارد کردن اکانت‌ها و ویژگی‌های دراپ‌باکس با بخش‌های کلیدی راه‌کار ابر گوگل متمرکز است تا بتواند رضایت مشتریان بزرگ خود مانند شرکت‌ها و کسب‌وکارهای تجاری را با هدف کاهش تعداد اپلیکیشن‌های مورد نیاز کاربران برای به‌انجام رساندن کارهای خود جلب کند.

افزونه جدید دراپ‌باکس برای جیمیل به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود در داخل کلاود را مدیریت کنند و هم‌زمان با آن مشغول انجام سایر کارهای‌شان باشند. این افزونه در مرورگرها و پلتفرم‌های گوناگون کار می‌کند و مکملی برای سایر افزونه‌های فعلی دراپ‌باکس برای گوگل کروم خواهد بود. افزونه دراپ‌باکس در سمت راست سایدبار جیمیل قرار دارد. وقتی روی آیکون آن کلیک کنید، افزونه شروع به‌جستجو در الصاقات دراپ‌باکس در بین تمام ایمیل‌ها می‌کند. این آیتم‌ها شامل لینک‌های دراپ‌باکس و هر نوع فایل با هر فرمتی می‌شود. سپس، الصاقات دراپ‌باکس با اطلاعات بیشتر مانند نام ارسال کننده فایل، تاریخ اشتراک‌گذاری و مکان فایل نمایش داده می‌شوند.

به‌گفته دراپ‌باکس افزونه جدید در ابتدا برای دستکاپ‌ها و اپ جیمیل برای اندروید در دسترس خواهد بود و نسخه iOS نیز به‌زودی عرضه می‌شود. علاوه بر این، افزونه دراپ‌باکس می‌تواند از بازار G Suite دانلود شود. این مسئله باعث می‌شود تا محصول G Suite این شرکت در سطح گسترده‌تری در اختیار تعداد کاربران بیشتری قرار بگیرد. هم‌چنین، دراپ‌باکس قصد دارد اواخر سال جاری میلادی امکان اشتراک‌گذاری لینک‌ها از طریق پنجره Compose جیمیل را فراهم کند.

منبع: اندروید هدلاینز
 

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید